Likya Yolu Bezirgan

Merhaba Arkadaşlar,

Gerçekten zorlu bir parkur olan Sarnıçbaşı-Bezirgan parkurunda önce oldukça zorlandık. Ta ki Bezirgan’a varıp da o müthiş ovada dinlendikten sonra tamamladığımız için kendimizle gurur duyduk 🙂 Deneyimimizi tüm detayları ile aşağıda paylaşıyoruz.

Likya Yolu İçin Önemli Detaylar Dosyamız: http://www.gezginportali.com/ulkeler/turkiye/likya-yolu/

Toplam Yürüyüş Süresi: Molalar ile 5-6 Saat

Kalkan (Sahil) – Sarnıçbaşı: 5 KM

Sarnıçbaşı – Bezirgan: 6 KM

Zorluk Seviyesi : Zorlu

Su tüketimi: Bu parkur zorlu bir yürüyüş parkuru olduğu için Sarnıçbaşı’na kadar en az 2 Litre su tüketeceksiniz. Sarnıçbaşı’ndan Bezirgan’a devam ederken de maalesef bir tesis yada bakkal olmadığı için yanınıza daha fazla su almanızı öneririz. Sarnıçbaşı-Bezirgan parkurunda belirli kilometrelerde su kuyuları mevcut. Eğer Kalkan’dan yola çıkmadan önce marketlerden 3-4 litre su edinirseniz yeterli olacaktır.

Yemek: Kalkan’dan yola çıkmadan önce sıkı bir kahvaltı ve yanınızda ufak atıştırmalıklar ile günü rahatlıkla tamamlarsınız. Bezirgan’da iki adet bakkal bulunuyor ayrıca Derviş’in Yeri isimli bir çay bahçesi mevcut ve bir adet de pansiyon var. Bezirgan’da yemek konusunda sıkıntı yaşamayacaksınız.

Konaklama:

Owlsland Pansiyon Erol Bey: 0 535 940 17 15 ( Konaklama & Yemek )

Derviş Cafe Derviş Bey: 0 535 926 75 74 ( Çadır & Yemek )

Bezirgan’da konaklama çok kolay sakın endişe etmeyin. Öncelikle oldukça düz çimenlik ağaçlık bir arazi olduğu için çok rahat çadır atılabilir. Bezirgan’a varır varmaz o alanı göreceksiniz zaten. Ayrıca o kısımda çeşme bulunuyor ve çok yakında iki adet bakkal var.

Onun dışında Derviş’in yeri isimli bir kahve mevcut. Onun da bahçesine çadır atabiliyorsunuz. Yeme ihtiyacınızı da oradan karşılayabiliyorsunuz. Ayrıca duşu ve tuvaleti de bulunuyor.

Biz bilemediğimiz için önceden pansiyon organize etmiştik o nedenle dinlenmek için hemen pansiyonumuza koştuk. Bezirgan’da sadece bir tane pansiyon var.

Owlsland Pansiyon ve sahibi Erol Bey. Biz pansiyona doğru yürürken bizi gördü ve arabası ile aldı. Bizi harika ağırladı. Zaten likya yolunun en keyifli tarafı bu paylaşım bize göre.

Erol Bey, gerçekten çok donanımlı biri ve kendisi ile sohbet etmekten çok keyif aldık. Ayrıca o kadar mütevazi ki Kate ile birlikte parkurun çizilmesinde çok emeği olduğunu kendisinden değil, yerel halktan öğrendik.

Konaklama için iki kişi tek gece 300 TL ödedik. Yemekler ve içecekler ile birlikte 450 TL nakit olarak ödeme yaparak Erol Bey’e veda ettik.

PARKUR HAKKINDA DETAYLAR

Kalkan sahilden yola çıktıktan sonra dik sokaklardan geçtikten sonra Fethiye-Kaş kara yoluna ulaştığınızda Kaş yönüne doğru devam ediyorsunuz. Burada pek fazla işaret göremedik ve indirdiğimiz telefon uygulaması imdadımıza yetişti. 2 km kadar yürüdükten sonra Likya Yolu tabelasına vardık. Kalkan’da kaldığımız Kaleo Pansiyon’da Ayhan Bey’den öğrendiğimize göre, asfalt yol olduğu için pek çok kişi bu kısmı taksi ile atlayıp direkt Sarnıçbaşı’ndan yürüyüşe başlıyorlarmış. Bu seçeneği de değerlendirebilirsiniz.

Tabeladan sonra dik tırmanışımız başlıyor. Sarnıçbaşı – Bezirgan parkuru gerçekten zor bir parkur. Özellikle Mayıs sonrası bir dönemde yürüyorsanız gerçekten zorlayıcı olacak. Öncelikle 4 km yokuş tırmanacaksınız. Yer yer dikleşiyor ancak çoğunlukla çok dik bir yokuş değil. Ancak çok ağaçlı bir bölge olmadığı için yokuş gittikçe zorlayıcı oluyor. Eğer yapabiliyorsanız çok ağır sırt çantası kullanmamanızı öneririm. Bizde, bende 11-12 kg Engin’de 16-17 kg çanta olduğu için oldukça yorucu oldu. Hatta Engin ara ara benim çantamı da taşımak zorunda kaldı 😛

Mesafe yaklaşık 5,5 km. Bu mesafenin 4 kilometresi zorlu. Bu kısmı atlattıysanız gerisini rahatlıkla bitirirsiniz çünkü son 1,5 kilometre yokuş aşağı iniş olmakta.

Bu parkurda pek çok su kuyusu var. İlk su kaynağını 1,5 kilometrede bulduk ve çok sevindik çünkü o saate kadar sularımızı bitirmiştik ?

Daha sonraki su kuyusunu 4. Kilometrede bulduk ve hemen suluklarımızı buz gibi kuyu suyu ile doldurduk. Yol üzerinde birkaç tane daha su kuyusu bulduk ancak maalesef kurumuşlardı.

Yukarıdaki görselde göreceğiniz eski ambarlara varınca bilin ki Bezirgan’dasınız. Bu yol ayrıca asıl Likya Yolu olmakta. Likyalılar da bu yol ile deve üzerinde ticaret yapıyorlarmış.

Hatta neredeyse 80 lere kadar Bezirgan Köyü çocukları bu yol üzerinden kalkana okula gidip geliyorlarmış. Eski ambarların sağ tarafı da bir antik kent ama Likya Yolu o kısımdan geçmiyor. O nedenle görmek istiyorsanız yolunuzu uzatıp o kısma ayrıca yürüyüp geri dönmeniz gerekiyor.

Bezirgan Nüfusu yazın 500 kişi oluyormuş ancak kışın 50 kişiye kadar düşüyormuş. Genç nüfusun pek olmadığı bir köy, oldukça üzüldük çünkü maalesef şuanda yaşayan yaşlı nüfus da ölünce korkarız ki köyde yaşayan kalmayacak..

Bezirgan’a akşam üzeri vardığımız için yaylada bolca vakit geçirdik. Yerel halkla muhabbet ettik.

Bir gece Bezirgan’da Owlsland Pansiyon’da konakladıktan sonra Bezirgan-Sarıbelen-Gökçeören parkuruna devam ettik.

Bezirgan-Sarıbelen-Gökçeören Parkur detayları için tıklayınız.

Keyifli yürüyüşler dileriz. Paylaşmak yada danışmak istediğiniz bir nokta olursa bize her zaman ulaşabilirsiniz ?