Likya Yolu Gökçeören Çukurbağ Parkuru

Merhaba Arkadaşlar, bu parkur uzun olmasına rağmen bizim en keyif aldığımız parkurlardan birisi oldu. Hemen hızla tüm detaylarını sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Likya Yolu İçin Önemli Detaylar Dosyamız: http://www.gezginportali.com/seyahatten-once/likya-yolu/

Toplam Yürüyüş Süresi: Molalar ile 8-9 Saat

Gökçeören – Hacıoğlan Deresi: 9 km

Hacıoğlan Deresi – Phellos: 11 km

Phellos – Çukurbağ: 2 km

Zorluk Seviyesi: Zorlu

Su Tüketimi: Hacıoğlan deresine kadar kilometre uzun da olsa yorulmayacağınız bir parkur olacak. Gökçeören’den çıkarken yanınıza almış olduğunuz suyunuz Hacıoğlan Deresine kadar size yetecektir. Hacıoğlan deresinde bolca su için, dinlenin, mataralarınızı doldurun çünkü sonrasında uzun bir tırmanış sizi bekliyor olacak. Tırmanış sonrası bir düzlüğe varıyorsunuz orada bir çoban kulübesi göreceksiniz. Çoban kulübesinden sonra bir su kaynağı bulunuyor. Biraz ileride bir su kaynağı daha bulunuyor. Bu iki noktada sularınızı tazelemelisiniz. Çukurbağ’a kadar başka bir su kaynağı bulunmuyor.

Yemek: Parkur üzerinde Çukurbağ’a kadar maalesef herhangi bir yerleşim yeri bulunmuyor. Sarıbelen’deki bakkallardan yada Gökçeören’deki köylülerden ihtiyaçlarınızı karşılamalısınız.

Konaklama: Çukurbağ’a kadar herhangi bir tesis olmadığı için eğer konaklamayı Çukurbağ’da yapmak istiyorsanız günü tamamlamak zorundasınız. Eğer çadır atacaksanız Hacıoğlan Deresi uygun olacaktır. Sonrasındaki tırmanış boyunca düzlük bulunmuyor. Tırmanış sonrası su kaynağının da olduğu çoban kulübesi yada çınar ağacının altına da çadır atabilirsiniz. Nitekim daha önce çadır atılmış olduğunu da göreceksiniz.

Çukurbağ Konaklama:

3 Oda Konuk Evi: 0 541 253 57 45

Eco-Art Farm Konuk Evi: 0 242 839 54 29

PARKUR HAKKINDA DETAYLAR

Gökçeören’den yola çıktığınızda ilk durağınız Hacıoğlan Deresi olacak. Mesafe uzun olsa da kolay bir parkur. Ortalama olarak 2,5-3 saatte tamamladık. Dere geçişinin ardından asıl zorlu parkura başladık. Çam ormanlarının içerisinden yapılan 2 kilometrelik dik bir tırmanışın ardından kalan 2,5 kilometre nispeten daha iyi. Bunu bildiğimiz için ilk 2 kilometre dişimizi sıktık 🙂 Bu yol her ne kadar zorlu olsa da Likya Yolunun çok güzel hatırlanacak yemyeşil parkurlarından.

Gökçeören – Çukurbağ

Daha sonrasında yol ormanlık alandan sağa doğru kıvrılıyor. Bu bölümde oldukça dikenler ve çalılıklar var. Bu nedenle bizi biraz yavaşlattı. Sonrasında düzlüğe ulaştığımızda çoban kulübesini gördük. Orayı geçince güzel bir su kaynağı bizi karşıladı. Su kaynağından biraz daha ilerleyince yukarıda da bahsettiğim çınar ağacına vardık ve altındaki sedirde bir süre dinlenip sularımızı tazeledik. İsteyenler tam bu kısımda çadır atabilir. Konaklamaya çok elverişli bir bölge.

Devam ettiğimizde yol bizi sık bir ormana çıkardı. Bu noktalarda işaretler çok belirgin olduğu için hiç bir sıkıntı yaşamadık. Bu şekilde 3 kilometre kadar daha yürüdükten sonra bir traktör yoluna çıktık. Bu traktör yolundan sonra işaretleri kaybettik. İndirdiğimiz telefon uygulamasından Likya Yolunu takip etmeye çalıştığımızda çok uzaklaştığımızı gördük. Günlerdir yürümenin verdiği cesaretle orman içerisine dalıp kısa yoldan Phellos’a varmaya çalıştık. Tabi ormanın bu kadar sık olacağını ve bizi çok zorlayacağını tahmin edemedik. Çok dikleşen yolda kaymadan yürümek için sürünerek çıkmak zorunda kaldık ve sürünürken bile çok sık olduğu için ağaç dallarına takılıyorduk. Bir an o kadar sıklaştı ki ellerim yüzüm çamur içerisinde, saçlarım ağaç dalına takılı şekilde kalakaldım 🙂 o nedenle siz siz olun yolunuzu iyi takip edin.

Bu zorlu ve korku dolu tırmanıştan sonra Phellos’a ve dolayısı ile Likya Yoluna vardığımızda sevincimizi görmeniz lazımdı 🙂 O adrenalin ile hiç mola vermeden Çukurbağ’a inmeye başladık. Yaklaşık bir saat süren bu kolay inişin sonunda bizi harika bir çeşme karşıladı. Tabi biz çeşmenin orada olacağını biliyorduk, biraz da perişan halde olduğumuz için bir an önce inmek istemiştik.

Çukurbağ Ortakuyu Çeşme

Çeşmenin karşısındaki asma yapraklarının arasındaki çardakta bir süre dinlenip, temizlendikten sonra yola koyulduk. Çukurbağ, Kaş merkeze en yakın köy olduğu için çok sayıda ev var ve biraz da popüler. O nedenle işletme bulmakta zorlanmayacaksınız.

Biz Likya Yolunun biraz dışında çıkarak 3 Oda Konuk Evinde konakladık. Oda + Kahvaltı fiyatı tek gece için 400 TL olmakta.

Ertesi gün Çukurbağ-Kaş parkuruna devam ettik. Notlarımız için tıklayınız.

Keyifli yürüyüşler dileriz. Paylaşmak yada danışmak istediğiniz bir nokta olursa bizlere her zaman ulaşabilirsiniz 🙂